Mide Küçültme

blank

Mide Küçültme (Tüp Mide)

Mide küçültme operasyonu uzun süre diyet ve egzersiz yapmalarına rağmen kilo veremeyen kişilerin başvurduğu operasyonlardan biridir. Obezite yalnızca ülkemizde değil dünyanın birçok ülkesinde ciddi anlamda sağlık sorunu oluşturan fazla kilolardır. Obezite kendisi bir hastalık olmasının yanı sıra birçok hastalığa da zemin hazırlayan ciddi anlamda bir sağlık sorunudur. Bu nedenle obezitenin ortadan kaldırılması hastanın birçok hastalığı da aşması ve geride bırakması anlamı taşımaktadır. Obezite tedavilerinde hedeflenen hastanın aşırı kilolarından kurtulması doğru bir beslenme alışkanlığını kazanması ve uzun vadede sağlıklı bir yaşam sürmesidir. Bu nedenle obezite tedavileri ciddi anlamda bu konuda alternatif oluşturan tedavilerdir.  Mide küçültme  (Tüp Mide) operasyonu da bunlardan biridir.

Mide Küçültme (Tüp Mide) Ameliyatı

Mide küçültme (tüp mide) operasyonunda midenin hacmi küçültülerek gerçekleştirilir. Bu operasyon sonrasında hasta çok az gıda alarak tokluk hisseder.  Obezite bütün dünyada ciddi anlamda sorun teşkil etmektedir. Dolayısıyla bu konuda alternatif tedaviler geliştirilmektedir. Bunlardan bir tanesi mide küçültme operasyonudur.  Bu operasyonla midenin belli bir kısmı alınır. Genellikle alınan kısmı iştahı yöneten kısımdır. Geriye kalan yaklaşık olarak muz büyüklüğünde bir midedir. Midenin çıkartılan kısmından salgılanan iştah hormonu olan kısım alındığı için hastada doyma hissi oluşur. Tüp mide ameliyatı laparoskopik yöntemle yapılan ameliyatlardır.  Çok küçük kesiler yapılarak karın boşluğuna girilir ve operasyon gerçekleştirilir.

blank

Mide Küçültme Ameliyatı Fiyat

Mide küçültme (tüp mide) operasyonları günümüzde hastane koşullarında ve bu konuda deneyimli uzman cerrahlar tarafından yapılmaktadır. Mide küçültme operasyonu fiyatları konusunda doğru bilgi operasyonu gerçekleştirilecek olan hekimden alınmalıdır.  Hastanelere göre değişen fiyat farklılıkları ve hekimlerin bu konudaki farklı fiyatları olabilir. Ameliyatta kullanılan hayati öneme sahip tek kullanımlık malzemelerin kullanımı, kalitesi, güvenilirliği de fiyat farklarına neden olur. Ayrıca bundan daha önemlisi ilk muayene randevusunda böyle bir operasyona hastanın uygun olup olmadığının belirlenmesidir.  Ardından ameliyata karar verilmesi durumunda bunun hekimle yüz yüze görüşülerek kararlaştırılması en doğru yöntemlerden biridir.

Mide Küçültme Ameliyatı Sonrası

Mide küçültme (tüp mide) operasyonu zor bir operasyon değildir.  Hastane koşullarında yapılır ve ameliyattan sonra ikinci gün midenin radyolojik görüntüsü çekilerek yapılan işlem ve kaçak olup olmadığı kontrol edildikten sonra doktorun önerileri doğrultusunda ağızdan beslenmeye başlanır. Mide operasyonundan sonra hastalar birbirinden farklı iyileşme süreci yaşarlar.  Birçok hasta ameliyattan sonraki 3. gün taburcu edilir. Ameliyattan sonra yapılması gereken önemli işlemlerden biri günde en az 1,5 litre su içilmesidir. Hasta 2 hafta diyetisyen kontrolünde beslenir. Ancak bunun yanı sıra mutlaka her gün protein desteği alması sağlanır. Sonraki 2 hafta ise yavaş yavaş yumuşak gıdalara geçilir. Yiyecekler yavaş yavaş çoğaltılır. Zamanla lokmalar büyütülerek çiğneme durumuna geçilir ve hastanın iyice çiğnemesi ve çok çiğnedikten sonra lokmaların yutması istenir.blank

Mide küçültme (tüp mide) operasyonu çok kilolu hastalar için oldukça önemlidir. Yaklaşık olarak ameliyattan 1 ay sonra ağır egzersiz ve ağır işlerden kaçınmak gerekir. Hasta bu süre içinde eskisi gibi yemek yiyemeyeceğinden hızla kilo vermeye başlar.  Bu süreçte ise hastanın uzun vadeli bir beslenme alışkanlığı oluşturulmuş olur.  Bu da hastanın tekrar eski haline dönmesini imkânsız hale getirir. Beklenen ve istenen normal durum bu olduğu için hasta kısa sürede kendisini rahatsız eden birçok hastalıktan da kurtulmuş olur.  Ancak mide küçültme (tüp mide) operasyonlarında doktor önerilerini ve diyetisyen önerilerini ciddi anlamda dikkate alarak davranmak çok önemlidir.

Mide Küçültme (Tüp Mide)Ameliyatı Ne Kadar?

Mide küçültme (tüp mide) operasyonu günümüzde ciddi anlamda obezite denilen bir rahatsızlıktan kurtulmanın temel alternatiflerinden biridir.  Hasta uzun süre diyet ve egzersiz yaptığı halde kilolarından kurtulamıyorsa mide küçültme ameliyatı gerçekleştirilir.  Ancak bunun için hastanın bu ameliyatı olabilecek sağlık koşullarına sahip olması gerekir. Ameliyattan önce ek hastalıklar ve anatomi araştırılmalı ve riskler en aza indirilmelidir. Dolayısıyla mide küçültme (tüp mide) operasyonu ücretleri konusunda bilgi edinmeden önce böyle bir ameliyat için uygun olup olmadığının araştırılması ve ona göre hekimle bu konuyu görüşerek karar vermesi en doğru yapılması gereken işlemlerden biridir.

Mide Küçültme (Tüp Mide) Ameliyatı Şartları

Mide küçültme (tüp mide) ameliyatı obezite tedavisinin alternatiflerinden biridir ancak mide küçültme operasyonu olabilmesi için hastanın bazı koşullara sahip olması gerekir.  Aşırı kilolu olup tip 2 diyabet hastalığı olan hastalar, hipertansiyon, uyku apnesi gibi sorunları olan hastalar böyle bir ameliyatı olmaları gerekir.  Ayrıca obeziteye bağlı tip 2 diyabeti olan hastalarda aynı zamanda metabolizma bozuklukları olanlarda ise doktorun kararına bağlı olarak mide küçültme (tüp mide) ameliyatları yapılmaktadır.  Obezite ameliyatları yani mide küçültme (tüp mide) ameliyatı estetik kaygılarla yapılan ameliyatlar değildir.  Mide küçültme (tüp mide) ameliyatı 18 yaşını doldurmuş fiziksel gelişimini tamamlamış ve 65 yaşına kadar olan kişilere rahatlıkla yapılan operasyonlardır.  Ancak vücut kitle indeksi değeri 35’in üzerinde olan hastaların mide küçültme (tüp mide) operasyonu yapılması tercih edilmektedir.

Mide Küçültme (Tüp Mide) Ameliyatı Fiyatları 2020

Mide küçültme (tüp mide) ameliyatı fiyatları yıllık olarak güncellenmektedir. Ancak operasyonu yapacak olan hekim ve operasyonun gerçekleştirileceği hastanenin fiyatlarının birbirlerinden farklılık göstermesi doğaldır.  Bu konuda yapılması gereken en doğru işlerden biri operasyonu gerçekleştirilecek olan hekim ile görüşerek bu konuda karar vermektir.  Operasyon öncesi doktor ile görüşerek mide küçültme operasyonu yaptırabilecek koşullara sahip olup olmadığının öğrenilmesi, bu konuda ameliyat öncesi birtakım tetkikler yapılarak ameliyat koşullarını hastanın sağlayıp sağlamaması kontrol edilir.  Bu aşamada mide küçültme ameliyatı fiyatlarını operasyonu gerçekleştirilecek olan hekimle karşılıklı görüşmek gerekir.  Fiyatlar hastaneye ve hekime göre farklılıklar gösterebilir.