Obezite Ameliyatı Fiyatları 2021 | Op. Dr. Fırat Tutal

Obezite

Obezite nedir?

Obezite, harcanan enerjiden daha fazla kalori alımı sonucunda oluşmuş vücut yağlanmasıdır. Obezite nedenli sağlık risklerini değerlendirmek için kullanılan ölçü, Vücut Kitle İndeksidir (VKİ). VKİ, vücut ağırlığının (kg) boy uzunluğunun (m) karesine bölünüp hesaplanır. VKİ’nin metrik sistemde hesabı, kg/m2’dir.

VKİ ağırlığı        Sınıflandırma

18.5 ve altı        Düşük Kilolu

18.5 – 24.9        Normal Kilolu

25- 29.9            Fazla Kilolu

30- 40               Obez

40 ve üstü        Morbid Obez

Morbid obezite hastalığı, kişinin vücut kitle indeksinin  40kg/m2 nin üzerinde olmasını tarif eder. Bu hastalıkta  nefes alma ya da yürüme gibi temel fiziksel işlevleri engeller. Kısa hayat beklentisi, tip 2 diyabet ve kalp hastalığı gibi ağırlığa bağlı problemlerin neden olduğu  ciddi sağlık sorunları ekonomik ve sosyal fırsatlardan daha az faydalanma sonucu yaşam kalitesinin düşüklüğü, hastalığın uzun vadeli etkileridir. Ulusal Sağlık Enstitülerinin raporuna göre; morbid obezite, ömrü oldukça azaltabilir ve aşağıdaki hastalıkların veya tıbbi durumların gelişme riskini arttıran bir faktördür:

Şeker hastalığı Eklem problemleri
Yüksek kolesterol Uyku apne sendromu
Safra kesesi taşları Kanser
Fıtıklar Koroner arter hastalığı
Cilt enfeksiyonları Solunum problemleri
İnme , felç Yüksek tansiyon

Vücut kitle indeksi (VKİ), vücut ağırlığının (kg), boy uzunluğunun metre cinsinden karesine bölünmesiyle hesaplanır. İdeal ağırlık ise ulaşılmak istenen VKİ’nin, boy uzunluğunun karesi ile çarpılmasıyla elde edilir

Eşlik eden diğer hastalıklar

Obezite varlığı, kanserin de içinde olduğu bir takım hastalıkların oluşma oranını arttırır. Komorbid hastalık, örneğin obezite gibi bir esas hastalığa bağlı bir sağlık sorunudur.

Morbid obeziteye bağlı bir çok sağlık sorunu vardır; en yaygınlarından bazıları aşağıdadır:

• Tip 2 diyabet
  • Kalp hastalığı
  • Yüksek tansiyon
  • Yüksek kolestorol
  • Obstrüktif uyku apnesi
  • Asit reflü / GERD (Gastroözofajial Reflü Hastalığı)
  • Kanser
  • Depresyon
  • Osteoartrit ve eklem ağrısı
  • Stres üriner inkontinans
  • Kısırlık

Morbid obezite nedenleri nelerdir?

Morbid obezite nedenleri birden fazla ve karmaşıktır. Geleneksel görüşe rağmen; basitçe fazla yemek yemenin bir sonucu değildir. Araştırmalar; bir çok olguda, morbid obezitenin altında yatan asıl nedenlerin genetik, çevresel ve sosyal nedenler olduğunu göstermiştir. Araştırmalar, sorun bir kez oturduğunda artık diyet ve egzersiz gibi çabalarla etkili ve uzun vadeli bir rahatlamanın sağlanamadığını göstermiştir.

Tedavi şekli Kilo kaybı ( % hasta)
Diyet ve egzersiz 2% – 5%
İlaç 0%
Bariatrik cerrahi 50% – 70%

Yukarıdaki tabloda, üç farklı obezite tedavisinin uzun vadeli etkinliği karşılaştırılmaktadır: diyet ve egzersiz, zayıflama ilaçları ve bariatrik cerrahi. Bariatrik cerrahi, diğer iki tedavi ile karşılaştırıldığında açıkça en iyi zayıflama sonuçlarına sahiptir. İnsanların %50 ila %70’i fazla kilolarının en az %50’sinden kurtulmayı başarabiliyor ve bu durumu beş yıl için koruyabiliyorlar. Beş yıl sonra, diyet ve egzersiz yapan kişilerin sadece %2 ila %5’i, en az %10’luk bir kilo kaybını koruyabildiler. Zayıflama ilacı alanlar kilo kayıplarını koruyamıyorlar.

Tedavi Seçenekleri

Ameliyatsız Tedavi

Diyet, ilaç ve egzersizin kilo kaybı sağladığına uzun zaman inanılmıştır. Bu çabalar, kısa vadede bazen başarı sağlar. Ancak, morbid obez insanlarda bu sonuçlar nadiren devam eder. Birçok kişide ise, hastaların sürekli kilo kaybedip aldıkları, ciddi psikolojik ve sağlık sonuçları olan ve “yo-yo sendromu” denilen bir durum oluşur.

Son zamanlarda yapılan araştırmalar, geleneksel zayıflama yöntemlerinin kalıcı zayıflama sağlamada genellikle başarısız olduğunu ortaya koymaktadır. Çeşitli çalışmalarda, diyet yapan, egzersiz programlarına dahil olan ve ilaç alan hastaların,   vücut ağırlıklarının yaklaşık  %10’nunu kaybettikleri ancak bu oranın üçte ikisini bir yılda ve hemen hepsini beş yıl içinde yeniden aldıkları, gösterilmiştir. Bir başka araştırma da, zayıflama programlarındaki hastaların %5’inden azı, beş yıl sonra zayıfladıkları kiloda kalmayı başarabilmiştir.

Cerrahi Tedavi

Yıllar geçtikçe, zayıflama ameliyatının, morbid obezite tedavisi için başarılı bir yöntem olduğu kanıtlanmıştır. Cerrahi seçenekler gelişmeye devam etmiştir. Bariatrik cerrahi sağlığınızı iyileştirmenizde ve yaşam kalitenizi arttırmanızda size yardımcı olan benzersiz bir araçtır.

Ben Bir Aday Mıyım?

Vücut Kitle İndeksi (VKİ)=Vücut kitle endeksi yetişkin bir insanın kilosunun boyuna göre normal olup olmadığını gösteren bir parametredir.