Obezite Cerrahisi Fiyatları 2023 | Op. Dr. Fırat Tutal

Obezite Cerrahisi

obozite cerrahisi

Obezite Cerrahisi Nedir?

Obezite cerrahisi, cerrahi müdahale uygulayarak midenin belirli bir kısmının alınması ya da mide ile bağırsaklar arasında yeni bağlantılar kurularak kilo verilmesi sağlanan ameliyatlardır. Kısaca kilo vermeye yardımcı olan cerrahi uygulamadır.

Günümüzde en sık uygulanan iki farklı teknik vardır. Tüp mide ve  mide by-pass operasyonudur. Son yıllarda en sık tercih edilen ve çok başarılı sonuçları bulunan ameliyat tekniği tüp mide işlemidir. Özellikle alanında tecrübeli ve uzmanlaşmış cerrahlar tarafından uygulandığı zaman mükemmel sonuçlar elde edilir.

Obezite Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Ameliyat genel anestezi altında uygulanır. Abdominal bölgeden 3 ya da 4 adet küçük kesiler yapılır. Kesi alanından kamera yardımıyla girilir ve midenin büyük bir kısmı çıkartılır. Midenin yeni şekli verilir. Son olarak dikiş atılır ve pansuman yapılarak obezite cerrahisi tamamlanır. Operasyon süresi uygulanan tekniğe ve cerrahın el tecrübesine göre değişiklik gösterir.

Obezite Cerrahisi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Kilo alımına bağlı olarak hormon metabolizmasının bozulması, aşırı kilo nedeni ile diyabet ve tansiyon gibi hayati riske neden olan hastalıkların başlaması, diyet ve spora rağmen yeterli kilo verilmesinin söz konusu olmaması ve beden kitle indeksinin 30 ve üzeri ölçülmesi gibi durumlarda ameliyat gereklidir.

Kilo problemi insanların fizyolojik sağlığının yanında psikolojik sağlıklarının bozulmasına da neden olur. Bu nedenle kilo sorunu olan ve obezite ile mücadele eden kişiler gerekli doktor kontrollerini yaptırdıktan sonra bu ameliyatı olabilirler.

Obezite Cerrahisi Kimler İçin Uygundur?

Genel sağlık durumu operasyon için elverişli olan ve 18-65 yaş aralığında bulunan kişiler obezite cerrahi için uygun kişilerdir. Ameliyat olmak için başvuran kişiler ilk olarak bazı sağlık taramalarından geçirilir.

Alkol ve uyuşturucu gibi zararlı madde alışkanlığı olanlar, kontrol altına alınamayan diyabetik değerleri bulunanlar ve bulaşıcı hastalık riski olan kişiler gereken tedavileri olmadan ameliyat edilemez. Operasyon için kimin uygun olup olmadığına gerekli incelemeler sonucunda hekim karar verebilir.

Obezite Tedavisi İçin Ameliyat Çeşitleri

Tıp alanı her geçen yıl farklı cerrahi teknikleri ile gelişir. Son yıllarda yaşanan en önemli gelişmeler obezite cerrahi alanında olmuştur. Tedavi için geliştirilen üç farklı ameliyat tekniği bulunur. Hastanın yaşı, beden kitle indeksi, var olan kronik rahatsızlıkları ve mide problemleri dikkate alınır. Tüp mide ve mini bypass sonrasında reflü artışı yaşanacağı için reflü sorunu olan kişilere sadece normal bypass ameliyatı yapılabilir.

Obezite Ameliyatı Öncesi

Cerrahi müdahalelerin öncesinde hazırlık aşamaları bulunur. Mide ameliyatı öncesinde de hastanın kan tetkikleri yapılır, kullandığı ilaçlar incelenir, kan sulandırıcısı kullananlar doktor gözetiminde bu ilaçlara ara verir, hastanın kilo vermesi gerekirse ameliyat gününe kadar ideal kiloya ulaşması beklenir ve doktorun onay verdiği gün ameliyat uygulanır. Doktorun tavsiye ettiği hazırlıklar eksiksiz tamamlanırsa ameliyatın başarısını artırır.

Obezite Ameliyatı Sonrası

Operasyon sonrası beslenme ve egzersiz hayati önem taşır. Hastaneden taburcu olduktan sonra doktorun tavsiye ettiği diyet programına mutlaka uyulmalıdır. Kilo ölçümü ve pansuman için düzenli aralıklar ile doktor kontrolüne gelinmeli ve aksatılmamalıdır.

Enfeksiyon gelişmesini engellemek için doktorun reçete ettiği antibiyotik mutlaka kullanılmalıdır. Yüksek ateş ve karın ağrısı gibi şikâyetlerin yaşanması durumunda vakit kaybetmeden mutlaka ameliyatı yapan doktora başvurulmalıdır.

Obezite Cerrahi Ameliyatı Nasıl Etkili Oluyor?

İştah sorunu olan ve mide kapasitesi genişleyen kişiler isteseler de ideal kiloya ulaşamazlar. Obezite cerrahisi tekniğine göre ya midenin bir bölümü çıkartılır ya da besinlerin emilimi engellenir. Bu sayede vücut ihtiyacı için gerekli olan besin değerlerini biriken yağ depolarından kullanır. İhtiyacından fazla besin almamak ve vücutta depolanan yağların sindirilmesi nedeni ile kişi hayal ettiği kolay bir şekilde ulaşılır.

Obezite Cerrahi Ameliyatı Uzun Sürüyor Mu?

İşlem süresi kullanılan tekniğe, mide kapasitesine ve cerrahın tecrübesine göre değişir. Ortalama olarak bakıldığında işlem süresi 1-2 saat arasında değişiklik gösterir. Normal bypass ameliyatında bu süre biraz daha uzayabilir.

Obezite Cerrahi Sonrası Ne Kadar Sürede, Ne Kadar Kilo Verilir?

Cerrahi operasyon yapıldıktan sonra hemen kilo verme sürecine girilmez. Yaklaşık bir ay gibi bir süre geçtikten sonra 15 kilo gibi bir kayıp söz konusu olur. Bu kilo kaybı 3 ay sonunda yaklaşık 40 kilo, 6 ay sonunda ise yaklaşık 50 kiloya kadar çıkar. Operasyonu yapan doktorunuzun tavsiye ve yönlendirmelerine uymak şarttır.

Obezite Cerrahi Sonrası Ne Zaman İşe Dönmek Mümkün?

Cerrahi müdahale sonrasında iş hayatına dönmek için doktorunuzun izin vermesini beklemelisiniz. Tüp mide ameliyatı sonrasında işe dönmek için 1 hafta gibi kısa bir süre gerekirken, normal bypass sonrasında 1 ay gibi bir süre gerekebilir. Bu nedenle ameliyat tekniği belirlenirken doktorunuza işe ne zaman döneceğinizi danışmalısınız. Çalıştığınızın işin temposu da bu sürenin belirlenmesinde etkili bir faktördür.

Obezite Cerrahisinden Sonra Tekrar Kilo Alma Riski Var Mı?

Ameliyat sonrasında doktorun önerdiği diyet programına uymayan, düzensiz yaşam tarzı olan ve egzersiz yapmayan kişiler tekrar eski kilosuna dönebilir. Bu nedenle kilo kontrolünü sağlamak ve sağlıklı bir hayat sürmek için dengeli beslenme programlarına uyum sağlamak önemlidir.

Operasyondan sonra uzun bir süre doktor kontrolleri devam eder. Bu kontrollerde kilo ölçümü yapılır. Kontrollere gitmeyen, alkol kullanan ve diyetine dikkat etmeyen kişiler obezite cerrahisi sonucunu uzun süre koruyamaz.

Obezite Ameliyatının Riskleri Nedir?

Mide küçültme ameliyatının riskleri, enfeksiyon, kötü yara iyileşmesi, kaçak riski ve emboli atmasıdır. Operasyon sonrası kullanılan antibiyotik ve ameliyathane koşulları enfeksiyon oluşma riskini minimum seviyeye indirir. Düzenli pansuman yapılması ve dikişlerin kontrollerinin aksatılmaması gibi tedbirler sayesinde kötü yara iyileşmesi engellenir.

Operasyondan sonraki ilk haftalarda doktorun verdiği kan sulandırıcı ilaçlar ile emboli riski de yok edilir. Obezite cerrahisi işleminin en büyük riski kaçak olmasıdır. Hastanın hayati riskine neden olacağı için erken dönemde müdahale edilmelidir. Cerrah tecrübesi ve doğru hasta bakımı ile bu komplikasyonlar engellenebilir.

Obezite Cerrahi Tehlikeli Midir?

Mide küçültme ameliyatları ile ilgili halk arasında çok bilenen yanlışlardan en önemlisi tehlikeli olmasıdır. Özellikle önceki yıllarda ölümcül sonuçlarının bulunduğu ve ameliyatın başarılı olmadığı ile ilgili çok yanlış bilgiler dolaşıyordu.

Cerrahi müdahalelerin hepsinde minimum seviyede bir risk bulunur. Obezite cerrahisi uygun hastalara tecrübeli hekimler tarafından doğru teknik ile uygulanırsa tehlikeli bir durum söz konusu değildir. Aksine aşırı kilo nedeni ile sağlık sorunu olan kişiler bu sorunlarından kısa sürede kurtulabilirler.

Obezite Cerrahisinin Yan Etkileri Var Mı?

Operasyonda en sık görülen yan etkiler iz kalması ve kanamadır. Laporoskopik teknik ile uygulanan ameliyat sonrası iz kalması söz konusu değildir. Kanama riskini engellemek için obezite cerrahisi sonrası ilk iki gün hastane yatışı önerilir. Bazı vakalarda ameliyat sırasında dren takılır ve kanama kontrol altında tutulur.

Obezite Cerrahi Sonrası Takip Nasıl Yapılır?

Ameliyat sonrası ilk iki gün hasta hastanede takip edilir. Başarılı operasyon geçiren ve herhangi bir risk taşımayan hastalar genellikle üçüncü gün taburcu edilerek evinden takibi yapılır. Ancak komplikasyon riski bulunan ve kaçak tespiti yapılan kişiler için hastane takip süresi uzatılabilir.

Obezite Cerrahisi Fiyatları 2023

Cerrahi müdahale fiyatları hastane politikasına göre farklılık gösterir. Ameliyat olmaya karar verdiğinizde önceliğiniz insan sağlığına önem veren ve hastane komplikasyon değerleri en az olan kurumları tercih etmek olmalıdır. Operasyon sonrası komplikasyon gelişmemesi için kaliteli hizmet veren sağlık merkezleri ile görüşmelisiniz.

Obezite cerrahisi için dilediğiniz zaman sağlık kontrollerinizi yaptırıp başarılı bir operasyon geçirebilirsiniz. Obezite cerrahisi fiyatları 2023 hakkında bilgi almak için bizlere hemen ulaşabilirsiniz.